woensdag 5 februari 2014

Kinderspeelgoed

De laatste tijd heb ik wat leuke speelgoedjes gekocht. Ik ben geen poppenmoedertje maar ik heb toch wel een bepaalde hang naar de tijd dat ik nog onbezorgd kon spelen met mijn poppen ,knuffels fornuisje enz. Dat komt misschien wel omdat ik ouder wordt. Door deze aankopen ben je in staat om weer even terug in de tijd te gaan.


Deze leuke pop heb ik op marktplaats gekocht, ik heb helemaal geen verstand van oude poppen maar deze sprak mij erg aan. Het lijfje is gevuld met stro.Helaas kan ze geen mama meer zeggen .Het dingetje zit er nog wel in.


Dit is mijn geboortekaartje. Een beetje aangetast door de tijd , maar dat ben ik zelf nu ook.




Wat een beeldig vosje is dit he? Ook uit de 60 er jaren . Ik heb er zelf geen gehad zo maar deze vond ik in de letswinkel.


Dit popje komt van de kringloopwinkel. Het hoofdje is een beetje gescheurd daarom heeft ze het pakje van het vorige popje aan.Ook een dotje vind ik. Hier is ook het mama geluidje van stuk.....




Dit arme stumpertje vond ik vandaag bij de kringloop.Ik was al begonnen om de rare lapjes van hem af te halen toen ik bedacht dat ik er nog geen foto van had gemaakt.


Nu ziet hij er zo uit. Ik weet niet of de oogjes origineel zijn , maar zonder ogen lijkt me niks dus ik laat ze maar even zitten. Van het neusje ben ik ook niet zeker. 


Er is goed mee gespeeld , ik heb geen idee of het een merk beertje is. Hij is ongeveer 30 cm groot. Als iemand er meer over weet te vertellen hoor ik het graag.
Fijne dag en groetje van Monie.


1 opmerking:

Het lieve hemeltje. zei

Oh wat leuk!!! ik ben natuurlijk gek op het oude speelgoed dus vind dit weer heel leuk om te zien.
Je hebt een lief popje te pakken hoor via M.P. en het kaderpopje is ook heel lief...en het beertje vind ik helemaal geweldig.
En nog veel leuker zonder die gekke lapjes erop..wat een geluk dat je hem tegenkwam bij de Kringloop.
Nou geniet er van hoor.

Liefs, Ciska